Onze Dienstverlening
Hieronder beschrijven wij de onderdelen van het dienstverleningstraject en de verschillende diensten die wij verlenen.
Inhoud van ons advies
Of u nu kiest voor productadvies, hypotheekadvies of voor een Persoonlijk Financieel Plan, het is voor u belangrijk dat u de inhoud van ons advies kent, dat u weet welke diensten wij leveren en welke producten wij voor u afsluiten. Hierbij vinden wij aansluiting bij het wettelijk adviestraject zoals dat in de Wet op het Financieel Toezicht is beschreven.
Deskundig en betrouwbaar
Wij staan in voor deskundig en betrouwbaar financieel advies. Onze adviseurs zijn integer ervaren en gediplomeerd voor alle producten waarin zij adviseren en bemiddelen. Bij ieder advies letten wij nauwkeurig op onder andere de volgende aspecten:
Naleving wettelijke regels:
- opstellen van een voldoende uitgebreid klantprofiel
- u ontvangt van ons vooraf de wettelijk voorgeschreven documenten met informatie
- wij zijn volledig transparant ten aanzien van onze beloning
Consistentie in het advies:
- volledigheid en logica van de financieringsopzet bij een hypotheek
- aansluiting geadviseerde financiele producten bij het klantprofiel
- motivatie geadviseerde financiele producten
Toepassing fiscaliteiten:
- box1/box3 plaatsing financiele producten
- 30 jaarsregeling
- afbouw hypotheekrenteaftrek
- vermogensrendementheffing
- bijleenregeling
- eigen woningforfait
- aftrekbaarheid kosten en premies
- overgangsrecht kapitaalvrijstellingen
Nazorg
Het is noodzakelijk dat het financiele plan en de bijbehorende producten periodiek worden bijgesteld aan de hand van uw financiele situatie van dat moment. Alleen zo kunt u daadwerkelijk uw doelstellingen op middellange en lange termijn halen. Als klant gaat u dus voor langere tijd een relatie aan met uw adviseur.
Hierbij geldt dat de adviseur en de klant elkaar juist, volledig en tijdig informeren. Nazorg bestaat enerzijds uit productbeheer ( het administreren, beheren en muteren van uw financiele producten) en anderzijds uit vervolgadvies al dan niet periodiek.
Productbeheer
Het productbeheer is een wettelijk verplicht onderdeel van onze dienstverlening zolang wij een adviesrelatie met u hebben. Voor de werkzaamheden die daarmee gemoeid zijn is het logisch en noodzakelijk dat u hiervoor een vergoeding betaalt. Bij onze serviceovereenkomsten is productbeheer een vast element. Sluit u geen serviceovereenkomst af of zegt u deze op dan is er feitelijk geen adviesrelatie en zullen wij u in de toekomst wanneer wij werkzaamheden voor u verrichten een rekening sturen.
Onder productbeheer verstaan wij de volgende dienstverlening
- Algemene informatie over financiele zaken via nieuwsbrieven
- Digitale opslag van de gegevens van uw financiele producten
- Doorsturen post m.b.t. uw financiele producten
- Beantwoorden van vragen over uw financiele producten
- Mutaties op uw financiele producten op uw verzoek
- Wijzigingen noteren in uw n.a.w. gegevens
- Informatie over belangrijke wijzigingen in belastingen en wetgeving
- Beantwoorden van vragen over betaling van premies en rente
Vervolgadvies
Vervolgadvies kan eveneens geregeld worden in een serviceovereenkomst. Hierbij kunt u doorlopend beschikken over onze expertise en advies. u betaalt ons daarvoor een maandelijks bedrag, afhankelijk van het pakket diensten dat u periodiek wilt afnemen. Wij bieden de serviceovereenkomst alleen voor particulieren aan. Ondernemers kunnen met ons maatwerk voor nazorg overeenkomen.
De precieze inhoud van onze dienstverlening bij de serviceovereenkomsten is in de overeenkomst zelf nauwkeurig aangegeven en bespreken wij vooraf met u. U kunt tussentijds switchen van het ene pakket naar het andere. De overeenkomsten Basis, Royaal en Optimaal zijn uit te breiden met de module Belastingservice. De module Vermogensplanning kan alleen in combinatie met de serviceovereenkomst Royaal en Optimaal worden afgesloten.
Voor meer informatie zijn wij u graag van dienst.
Hoe verloopt rente en premie betaling?
U betaalt rente, premies en aflossingen rechtstreeks aan de geldverstrekker en/ of verzekeraar. In geval van betalingsachterstand dient u zelf contact op te nemen met uw geldverstrekker of verzekeraar. Zij hebben hier speciale afdelingen voor om met u een bepaalde betalingsregeling af te spreken. U doet er verstandig aan problemen omtrent betaling zo vroeg mogelijk bij hen te melden.
Hoe worden wij beloond?
De hoogte van de beloning is geheel afhankelijk van de dienstverlening die u van ons afneemt. Zo betaalt u voor advies en bemiddeling vanzelfsprekend een hoger tarief dan wanneer wij alleen voor u bemiddelen.
Doorgaand rekenen wij met een vast tarief. U betaalt ons rechtstreeks op basis van een factuur. Voor een aantal financiele producten ontvangen wij van de bankinstelling of verzekeringsmaatschappij doorlopende provisie. Die provisie gebruiken wij om producten te administreren en voor u in beheer te houden. Mutaties op deze producten worden door ons uitgevoerd zonder u daarvoor kosten in rekening te brengen.
Het gaat dan om niet complexe producten zoals schadeverzekeringen, spaarrekeningen (niet banksparen) en consumptief krediet. Voor alle andere producten ontvangen wij geen provisie van de bank of verzekeringsmaatschappij.
Hoe betaalt u ons?
De facturering vindt plaats nadat wij de werkzaamheden voor advies of bemiddeling hebben afgerond. De werkzaamheden worden in de regel apart gefactureerd. Wij kunnen besluiten advies en bemiddeling op 1 factuur aan u in rekening te brengen. Eventuele afdrachten van btw aan de belastingdienst verzorgen wij. Voor advies en bemiddeling in producten waarvoor wij provisie van de aanbieder(s) ontvangt u geen factuur. In onze algemene voorwaarden staan de betalingsvoorwaarden. Deze kunt u opvragen bij uw adviseur.
Sluit u een hypotheek af dan kan het advies en bemiddelingstarief in de meeste gevallen meegefinancierd worden. Onze factuur wordt bij of na het notaristransport aan ons voldaan. Deze kosten zijn in de regel aftrekbaar als financieringskosten voor de inkomstenbelasting.
Voor productbeheer en periodiek vervolgadvies bieden wij u een serviceovereenkomst. U betaalt ons per maand een vast bedrag. De betaling vindt plaats op basis van een machtiging voor automatische incasso. Bij schadeverzekeringen betaalt u ons geen vergoeding. Wij ontvangen van de verzekeringsmaatschappij een doorlopende provisie.
Alle diensten op een rij: